Äntligen...

Äntligen lite sol på himlen och jag tog direkt teleskopet och stoppade det i bilen för att åka på en liten spontan tur till Bromma (3 min här ifrån) Väl där så packade jag upp allt, och ser två flyg som flyger ca 1-2 mil (passerade ungefär vid Väsby) här ifrån, men jag väljer ändå och testa det, första flyget missar jag helt, sjuukt svårt och "styra" in teleskopet mot flyget. Men andra planet lyckades jag liiiite liite bättre, haha. Men inte det super lätt.

Bara öva öva och öva mer...

Och nästa gång hoppas jag att plan flyger mitt åvanför mitt huvud, då ska det bli riktigt skojj och se vad teleskopet går för..

Här är iaf en contrailsbild..




Orginalbild på 1500mm, då förstår ni hur långt borta planet var när jag tog denna bild..


bild på en skylt bara, rätt bra skärpa..

Kommentarer
Postat av: Anna

Du lär snart få in tekniken så duktig som du e! oj oj häftigt man kan fota så med hjälp av teleskop.

2010-04-11 @ 18:15:40
URL: http://annasaraj.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0